vrijdag 25 augustus 2017

COLUMNIST AART DEKKER / DBL / SUPPORT APOLLO AMSTERDAM: '(Hoe) Gaat Apollo Amsterdam Verder'

Een van de ludieke covers van wedstrijdprogramma's
van ABC Amsterdam in de Sport Hallen Zuid
Het is nog niet zolang geleden dat er goed nieuws kwam uit Den Helder; de DBL ging weer van acht naar negen deelnemers. Ook ik was daar zeer positief over, en schreef al iets in de zin van "...nu naar tien, elf , twaalf of nog meer deelnemers!..."

En toen bereikten mij enkele weken geleden berichten dat het onzeker zou zijn of Apollo Amsterdam zijn inschrijving wel gestand zou doen. Ik had me natuurlijk al wel afgevraagd hoe de Amsterdammers het verlies van hoekstenen als Aron Roye en Sergio de Randamie zouden gaan op vangen, want dat zijn spelers waar je niet een, twee, drie vergelijkbare spelers voor terug kunt halen op de o zo dunne markt aan Nederlandse Toppers die in Nederland (willen) blijven spelen..!

Deze week kwam er dus Witte Rook; Apollo gaat wel door; dat is mooi, maar de vraag met wie er weer een competitief team samengesteld kan gaan worden is nog niet beantwoord.

En er is natuurlijk heel veel Talentvolle Jeugd beschikbaar in Amsterdam, al weten we allemaal dat een Jonge Talentvolle Speler nog niet direct een volwaardige DBL-speler is; daarvoor is het niveau van de te vaak toch wat onderschatte DBL toch iets te hoog...

De eerste plekken zijn wel ingevuld:

Apollo brengt zaken op orde

AMSTERDAM, 22 augustus 2017 - Na drukke zomermaanden met het Apollo 3x3 team is het nu weer tijd om de hal in te gaan. De afgelopen maanden en weken zijn gebruikt door het bestuur van de hoofdstedelijke eredivisionist om alles op orde te krijgen voor het aankomende seizoen. <<Meer>>







Patrick Faijdherbe en Dimeo van der Horst zijn er dit seizoen namens Apollo Amsterdam ook weer bij. 

Eerste gezichten Apollo zijn bekend

AMSTERDAM, 23 augustus 2017 - De eerste twee gezichten van de 2017-2018 selectie van Apollo Amsterdam zijn vandaag bekend gemaakt! Coach Patrick Faijdherbe en Dimeo van der Horst zullen ook dit seizoen de hoofdstedelijke troepen weer leiden, zowel in het veld als aan de zijlijn.
"Deze zomer heb ik besloten om ook het 3x3 uit te proberen en ik heb een aantal hele mooie internationale toernooien gespeeld tegen de wereldtop”, geeft de 26-jarige Van der Horst aan. “Maar nu heb ik ook weer erg veel zin om...  <<Meer>>





Het moge duidelijk zijn: er is nog heel wat werk aan de winkel voor het Bestuur en voor Coach Patrick Faydherbe!

Was de huidige coach -zie de Cover bovenaan dit stukje- toen nog een speler die zijn club op gang hielp met duw- en sleurwerk; nu kan hij zelf alle steun, hulp en support gebruiken om de prestaties van zijn eerste twee seizoenen als hoofdcoach van Apollo Amsterdam tenminste te evenaren..!

Dus denkt u/denk jij iets te kunnen bijdragen...wat dan ook -als speler, supporter, sponsor, of op welk gebied dan ook- ik zou me melden in de Amsterdamse Apollo Hal...je weet maar nooit...

Ik wens de club succes bij het samenstellen van een goed team, en zal het resultaat zeker gaan volgen en komen bekijken!

AART DEKKER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten